Tisztelt Bejelentő,
Jelen útmutatónk azt a célt szolgálja, hogy Ön tájékoztatást kapjon arról, mi a teendő, ha olyan gépjármű káresemény vélt vétlen részese volt, melynek nemzetközi vonatkozása van:
- Zöldkártya rendszer tagországainak területén történt káresemény;
- és/vagy a vélt károkozó olyan külföldi honosságú természetes vagy jogi személy;
- melynek kötelező gépjármű felelősségbiztosító partnere a CORIS Magyarország,
- vagy a DEKRA Claims Services (https://www.dekra-claims-services.hu/hu/honlapja/)
- levelezőpartnerként
- kárrendezési megbízottként.
Ha kötelezős biztosítójától/biztosítási ügynökétől, a baleset helyszínén eljárást foganatosító rendőri szervtől, a Magyar Biztosítók Szövetségétől (MABISZ), vagy akár magától a vélt károkozótól olyan tájékoztatást kapott, hogy Társaságunk CORIS vagy DEKRA Claims levelezőpartneri vagy kárrendezési megbízotti minőségben képviseli az ellenérdekű fél biztosítóját, kárbejelentését a vonatkozó kárbejelentő lap kiválasztása es kitöltése mellett kérjük, a következő formában és tartalommal tegye meg a gördülékenyebb ügyintézés érdekében:
- CORIS Magyarország e-mail: greencard@coris.hu
- DEKRA Claims e-mail: claims@dekra.hu
A kárügy regisztrálásához és Megbízónk felé történő hivatalos bejelentéséhez a kitöltött kárbejelentő lapon túlmenően a következő dokumentumok benyújtása szükséges
- vagy lefotózva, jó minőségben, kis méretben;
- vagy szkennelve szintén kis méretben;
tekintettel a levelezőrendszer korlátjára, mely mindösszesen 10MB/bejövő üzenetenként (jelentős mennyiség vagy nagyszámú dokumentum esetén célszerű több részben továbbítani a káranyagot):
- Európai baleseti bejelentő (ún. „kék-sárga” baleseti bejelentő) mindkét fél által kitöltött és aláírt másolata;
- rendőrségi intézkedés esetén a rendelkezésre bocsátott igazolás és/vagy jegyzőkönyv/határozat mely rögzíti a felelősség kérdését és az alkalmazott intézkedést a jogalap/felelősség kérdésének tisztázása céljából;
- a sérült gépjármű forgalmi engedélyének mindkét oldala;
- a gépjárművet vezető személy jogosítványának mindkét oldala (ha parkolt a gépjármű a káresemény időpontjában, erre nincs szükség);
- a gépjármű tulajdonjogát igazoló törzskönyv mindkét oldala; ha lízingelt/banki hiteles gépjárműről van szó, a lízingcég/bank hozzájáruló nyilatkozatára van szükség a kárrendezéshez és az esetlegesen megítélt kártérítési összeg felvételéhez; mindezt érdemes a kárbejelentéssel együtt elkezdeni intézni és a rendelkezésre állás esetén benyújtani;
Szíves tájékoztatásul közöljük, hogy a kárbejelentéshez és kárrendezési eljáráshoz (kivéve, ha a baleset helye szerinti ország irányadó jogszabályai (lex loci) másképp nem rendelkeznek) NEM SZÜKSÉGES a személyi igazolvány és lakcímkártya, valamint adókártyáról készült másolat benyújtása, becsatolása.
- a vélt károkozó gépjárműről/annak rendszámáról készült fotódokumentációt rendelkezésre állás esetén;
- a vélt károkozó gépjármű biztosítási ún. zöldkártyáját/igazolását rendelkezésre állás esetén;
- meghatalmazotti minőségben történő kárbejelentéshez kérjük, csatolja a károsult gépjármű tulajdonosa által aláírt meghatalmazását;
- az e-mailben kérjük egyúttal megjelölni a gépjármű fellelhetőségi helyét, amit szakértői tevékenység aktuálissá válása esetén továbbíthatunk szerződéses partnerünk felé; a kárügy kapcsolattartójának nevét és lehetőség szerinti mobiltelefonos elérhetőségét, amelyen a kárrendezési eljárás releváns fejleményei kapcsán a kollegák egyeztetni tudnak a jogosulttal;
- Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a biztosítási és adatvédelmi törvényben foglaltak alapján, valamint a kollegáink által végzett kárrendezési eljárás hatékonysága és időbeli lerövidítése érdekében bővebb felvilágosítást a bejelentett kárügy aktuális állásáról kizárólag a károsult gépjármű tulajdonosának/üzembentartójának, becsatolt meghatalmazás esetén kizárólag a megjelölt meghatalmazottnak áll módunkban adni;
Közös érdek, hogy a kárügy mihamarabb megnyugtatóan rendeződjön és lezáródjon, ezért kollegáink minden releváns fejlemény esetén haladéktalanul felveszik a kapcsolatot és egyeztetnek a meghatalmazottal vagy képviseletre jogosult féllel.
Tájékoztatjuk, hogy nemzetközi kárrendezési osztályunkon csak telefonon előre egyeztetett Ügyfélfogadás van.
A nemzetközi kárrendezési osztály telefonos ügyfélszolgálati rendje:
Hétfő-csütörtök: 09-14 óra között;
Péntek: 09-13 óra.
Szíves tájékoztatásul közöljük, hogy a jelen kárrendezési folyamat szempontjából az Ön kötelező biztosításának nincs jelentősége, azt Ön arra az esetre tartja fenn és fizeti, amikor Ön az okozója egy káreseménynek, mindez a Társaságunkhoz bejelentett kártérítési igény esetén várhatóan nem áll fenn.
Szíves együttműködését köszönjük.
Az emberek felének semmilyen megtakarítása sincs
AZ EMBEREK FELÉNEK SEMMILYEN MEGTAKARÍTÁSA SINCS A hazai lakosság felének nincs semmilyen megtakarítása az OVB Magyarország legfrissebb felmérése szerint, aki pedig félre tud tenni valamennyit, az vagy lakásra és nyugdíj-kiegészítésre gyűjt, vagy a váratlan helyzetektől tart leginkább.
Biztosítások
Legyen szó akár munkanélküliségről,
akár jövedelemkiesés elleni védelemről,
akár életbiztosításról,
elkötelezettek vagyunk aziránt,
hogy egyedi, testreszabott,
egyben minőségi szolgáltatást nyújtsunk
és mindezt ésszerű díjakon a
„Partner a mindennapokban”
szlogenünk zászlaja alatt.
Kárrendezés
Több, mint 250 biztosítótársaság,
teljes Európát átfogó képviselete garantálja az Ön számára azt,
hogy kárigénye és a teljes körű kárrendezési folyamat a legjobb kezekben van Nálunk, a
„Partner a mindennapokban”
szlogenünk zászlaja alatt